Vernieuwing bevestigingssysteem op brug bij Weesp: teamwork in de regen

Locatie
Weesp
In opdracht van
Swietelsky

In opdracht van Swietelsky heeft De Wilde Spoorwegbouw het spoor vernieuwd op een spoorviaduct in weesp, Ook wel Fly-over Gooiboog genoem. De spoorstaven werder herbruikt. De indirecte spoorstaafbevestigingen (incl Ankers) hebben we volledig vernieuwd.

Logistieke uitdagingen in krappe omstandigheden

De bereikbaarheid van de werklocatie bracht flinke beperkingen met zich mee. Door een lastbeperking van 6 ton op beide toegangsbruggen konden reguliere vrachtwagens het terrein niet bereiken. In plaats daarvan is gekozen voor licht transport met BE-combinaties, verdeeld over vijf à zes ritten. Dit vergde nauwkeurige planning en veel fysieke inzet van de teams ter plaatse.

Vertrouwd vakwerk onder moeilijke omstandigheden

Hoewel het project geen bijzondere technische complexiteit kende, vroeg het natte weer – het regende het hele weekend – veel van de ploegen.. De inzet van de monteurs was bewonderenswaardig: zij werkten onafgebroken door onder barre omstandigheden.

Samenwerking op en naast het spoor

De samenwerking met hoofdaannemer Swietelsky verliep soepel. Ondanks dat hun aan beide kanten van het spoorviaduct werkte en ons eigenlijk insloten, werd er actief meegedacht. Meerdere keren is er door Swieteslky ruimte gemaakt zodat De Wilde kon doorwerken – een mooi voorbeeld van flexibiliteit en wederzijds vertrouwen op het spoor.

 

Vernieuwing bevestigingssysteem op brug bij Weesp: teamwork in de regen
Neem contact op
+31(0) 348 470 146
Mail ons