Indirecte spoorstaafbevestiging

  • ProRail-erkende aannemer
  • Indirecte of regelbare spoorstaaf bevestiging
  • Nieuwbouw of renovatieprojecten

De Wilde Spoorwegbouw is in Nederland dé specialist in indirecte spoorstaafbevestiging (of: regelbare spoorstaafbevestiging). Als ProRail-erkende aannemer verzorgen we deze techniek op bruggen, in tunnels en op viaducten. We voeren zowel nieuwbouw- als renovatieprojecten uit. Dat doen we onder meer voor ProRail, RET en voor alle andere railinfra-netbeheerders.

Kennis van voorschriften en constructies

Als specialist in indirecte spoorstaafbevestiging zijn we als geen ander op de hoogte van de diverse constructies. De afgelopen eeuw zijn al circa 50 verschillende technieken toegepast. Vrijwel al deze constructies hebben we inmiddels al onder handen gehad. We bewaren alle documentatie hierover in ons eigen archief; een waardevolle informatiebron ter voorbereiding op een opdracht. En natuurlijk houden we rekening met specifieke ontwerpvoorschriften en de meest actuele wet- en regelgeving.

Onze werkwijze

De rug(helling)platen, waarop de spoorstaven worden gemonteerd, rusten op kurkrubberplaten. We bevestigen deze platen met 2 of 4 verankeringen aan de betonopstorten. We stellen het spoor nauwkeurig af, in hoogte- en in dwarsligging. Daarna brengen we de gaten voor de verankering aan. Dit doen we met onze automatische boorlorrie, voorzien van vier diamantboren. Vervolgens verlijmen we de verankeringen met een tweecomponentenlijm. De centrische bevestiging in combinatie met onze nauwkeurige werkwijze maakt latere correctie van de spoorligging overbodig. We leggen ook het aansluitende (ballast)spoor. En desgewenst verzorgen we de aanleg van de betonnen spooropstorten.

Met speciaal, zelfontworpen materieel

We werken met modern materieel, dat we grotendeels in eigen huis hebben ontworpen en gebouwd. Met dit materieel zijn we als geen ander in staat om efficiënt en veilig te werken op bruggen, in tunnels en op viaducten. We werken daarmee efficiënt onder moeilijke omstandigheden en in beperkte ruimten. Nog regelmatig ontwikkelen we nieuw materieel. Zo werken we continu aan verbetering.

Renovatie van spoortracés

We doen ook renovatiewerk. Bijvoorbeeld aan:

  • Spoorstaafovergangen (zoals brugovergangen);
  • Blokkenspoor;
  • Compensatielassen;
  • Temperatuurlassen;
  • Geleide-balkpuntstukken op betonnen dwarsliggers (eventueel prefab);
  • Overpaden, zoals Strail en Rosehill;
  • Asbestsanering.

Onderhoud aan spoortracés

Periodiek onderhoud zorgt voor een veilig en betrouwbaar spoorwegennet. De Wilde Spoorwegbouw voert regelmatig onderhoudswerk uit, zoals:

  • Kurkrubberplaten vervangen;
  • Bewapening vervangen;
  • Spoorstaven vervangen;
  • Betonopstorten repareren;
  • Bekabeling vervangen;
  • Paal-spoorstaaf-verbindingen;
  • Doorverbindingen bij complexen en spoorstaafovergangen.
Meer informatie over indirecte spoorstaafbevestiging?
Neem contact op
+31(0) 348 470 146
Mail ons