Betonnen spooropstorten Ballastspoor Speciale spoorconstructies

Aanpassen BVL portalen

Locatie
Elst
In opdracht van
Spitzke Spoorbouw
Uitvoeringsperiode
april - juli 2016

Het betreft het aanstorten en afzagen van BVL blokken (inclusief koppelspoorstaven) op de lijn Arnhem – Elst. De uitvoering vond plaats op de dag en in diverse buitendienststellingen.

Spitzke Spoorbouw heeft voor de spoorvernieuwing Arnhem - Elst een kettinghor ingezet, echter stonden de 60 stuks oude bovenleidingsportalen te dicht bij het spoor. Aan de kant van het schouwpad zijn de bovenleidingsportalen verzwaard dmv aanstortingen. Gezien de beperkte bereikbaarheid zijn de poeren in de nacht met de krol en kubels gestort. Na 2 weken uitharden van het beton konden de poeren aan de spoorzijde afgezaagd worden. Bij van de Meehn Rail is een speciaal ontwikkeld zaagframe getest met een groot blok beton. In de nachturen is er vooraf naast de poeren twee gaten op de juiste diepte gegraven, zodat het zaagframe op de juiste positie geplaatst kon worden om daarna de poeren af te zagen. Voor de kettinghor uit zijn de afgezaagde blokken en de koppelspoorstaven verwijderd.